Ako na to: Čistenie kozmetických štetcov (lebo čisté štetce = čistá pleť)

Umývanie kozmetických štetcov je asi jednou z najhorších stránok kozmetického sveta. Na druhej strane je to, ale jedna z najdôležitejších činností, ktorú pre svoju pleť i svoje štetce robiť musíme. 

Áno, ja viem, že sa vám nechce (lebo ani mne sa nechce), že to zabije množstvo času (mne to trvá také dobré 2 hodiny), že je to strašná babračka .. ale, keď musíš, tak musíš! A čistiť štetce sa musí či sa nám chce alebo nie.

 
Balea čistiace micelárne obrúsky - 25 ks (1,89 €)
V prípade núdze, na každodenné čistenie zvyknem používať vlhčené micelárne utierky od Balea, ktorými čistím najmä štetce na oči. Takejto dezinfekcii však až tak stopercentne neverím.
Recenziu nájdete tu: Veľká balea recenzia

Ebelin - čistič štetcov 100 ml (cca 3€ - 4€) 

Nájdete v DM drogérii.
Chvalabohu  nám už v dnešnej dobe  ponúkajú prípravky na čistenie štetcov aj naše drogérie. Ako napríklad tento od Ebelin. Pre mňa osobne je, ale objemovo malý. Ak by som ním chcela vyčistiť celú zbierku mojich štetcov naraz, tak by mi pravdepodobne ani nestačil. Používam ho preto skôr na každodenné čistenie, prevažne štetcov na makeup. Na to je naozaj skvelý. Ak sú však štetce príliš zanesené, stačiť určite nebude.

Čistiace micelárne obrúsky, Ebelin - čistič štetcov, kuchynská silikónová chňapka
Voda a šampón
V tomto prípade, keď potrebujem štetce vyčistiť do hĺbky, používam starú, dobrú klasiku – vodu a šampón. A aby to nebolo pre moje ruky až také zničujúce, používam pri tom bežnú silikónovú kuchynskú chňapku. Áno, dobre čítate, silikónová chňapka. Tú si dám na ruku a postupne pod prúdom vody na nej čistím jeden štetec za druhým. Na štetec nanesiem šampón, pritlačím ho na chňapku a krúživým pohybom ho čistím. Snažím sa čistiť len štetiny, nakoľko by sa rúčka mohla pod vplyvom toľkej vody poškodiť.Táto metóda sa mi osvedčila najlepšie. Spotrebuje sa pri nej nemalé množstvo vody a šampónu, už ani stáť pri tom umývadle sa vám nebude chcieť, ale za to budete mať dokonalé čisté a krásne štetce. Sľubujem, že budú ako nové. 

Ako vidíte na fotkách, moje čistenie štetcov prebehlo hromadne a dalo mi poriadne zabrať. Preto vám radšej odporúčam štetce si čistiť po každom použití alebo aspoň raz za týždeň a takémuto dvojhodinovému „praniu“ sa potom vyhnete. Ale ako sa poznáme .. napriek tomu nezabudnem poznamenať, že čisté štetce = čistejšia a zdravšia pleť.

Recenziu na moje obľúbené štetce nájdete po kliknutí na názov:
Tieto "moje" spôsoby čistenia štetcov možno nie sú úplne najmodernejšie a určite existuje množstvo lepších a drahších produktov..mne však tieto metódy úplne vyhovujú, sú cenovo dostupné a pokiaľ je štetec na konci čistenia ako nový, tak mi nič viac netreba :)

Ako čistíte svoje štetce vy? Máte nejaké tipy a triky ? :)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Ak ste si čítanie článku užili, budem vďačná za váš komentár alebo spätnú väzbu na sociálnych sieťach :) 







3 komentáre:

  1. Ty toho teda máš :D
    Ja som si do nového roka dala predsavzatie,že budem štetce čistiť častejšie a zatiaľ sa mi to darí. Používam momentálne ten sprej z DM, ale chcela by som si objednať aj tú podložku na čistenie.
    World of Nicol | Narodeninová GIVEAWAY

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ty jo to koukám kolik máš štětců! Já je myji vodou a šamponem, ale nad tím speciálním čističem na štětce pořád přemýšlím, ale asi si ho pořídím :)
    Inspiration by Linda

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja taktiež čistím štetce s vodou a šampónom alebo s tým prípravkom na čistenie od Ebelin :) Mne to trvá zopár minút, keďže moja zbierka štetcov nie je vôbec veľká - je to jedna sada šiestich štetcov :)

    IVANNA/IVANXNA.BLOGSPOT.SK

    OdpovedaťOdstrániť

Používa službu Blogger.