Recept: Vianočné Perníky Vianoce#2



Receptov na perníčky je naozaj mnoho, ale nájsť ten správny veru jednoduché nie je. Musia byť krásne zlatisté, voňavé a hlavne mäkučké. Jeden takýto recept som si pre vás pripravila aj ja. Toto perníkové cesto je úžasné, nelepí sa, pracuje sa s ním veľmi dobre a perníky sú mäkké ihneď po upečení.


Recept na moje dokonalé Vanilkové rohlíčky nájdete tu: Vanilkové rohlíky

Ingediencie:

  • 140 g práškového cukru 
  •  3 vajíčka
  • 100 g masla
  • 3 PL perníkového korenia alebo podľa chuti
  • 2 PL medu
  • 400 g hladkej múky
  • 1 ČL sódy bikarbóny
  • 1 rozšľahané vajíčko na potretie (ja som ho zabudla, odporúčam použiť ak chcete, aby boli perníky lesklé)
 Poleva na ozdobenie:
  • 2 vaječné bielka
  • 400 g práškového cukru
  • 2 ČL solamylu
  • 1 ČL citrónovej šťavy 
  • Postup prípravy polevy: Všetky suroviny spolu vyšľaháme a pomocou zdobiaceho vrecúška zdobíme.

Odporúčam cesto hrubšie ako tenšie, ale pozor pri pečení, aby sa prepieklo, ale nespieklo :)
Postup prípravy:
Cukor, vajíčka a maslo vyšľaháme do penista. Pridáme perníkové korenie, med a šľaháme ďalej ešte niekoľko minút, kým sa nám všetky suroviny dobre spoja. Zmiešame si hladkú múku so sódou a postupne ich pridávame do cesta. Cesto hnetieme 2-5 minút. Hotové cesto zabalíme do fólie a odložíme na 30 minút do chladničky.

Po vychladení si cesto vyvaľkáme približne na plát hrúbky 1 cm a vykrajujeme, a vykrajujeme. Perníky pečieme vo vyhriatej rúre na 180 °C približne 10 – 15 minút. Dĺžka pečenia závisí samozrejme od rúry, ale aj od hrúbky perníkov. Človek nikdy nevie a tak odporúčam pravidelne ich kontrolovať, nech sa vám nepripečú. Perníky musia mať zlatistú farbu a vtedy budú mňam-mňam. Počas pečenia trochu vyrastú, takže ak na nich nechcete mať „okusané“ okraje od oddelovania zlepencov, ukladajte ich na plech s niekoľko-centimetrovým odstupom. Zdobenie perníkov je asi každému známe, no ja som ich zatiaľ nezdobila, ale recept na zdobiacu polevu som vám pre istotu napísala hore.

Perníky počas pečenia ešte trochu vyrastú
Tieto perníky sú ihneď po upečení mäkučké a pripravené na zjedenie. Časom sa však môže stať, že stvrdnú, ale nič sa nebojte. Stačí ich dať do väčšej uzatvárateľnej dózy a pridať k nim 3-4 plátky jabĺčka. Ak ich takto necháte cez noc, do rána vám pekne zmäknú. Ak by náhodou nezmäkli, pridajte ešte pár plátkov jabĺčka a zmäknúť už musia. Ale dajte pozor! Jabĺčka tam nenechávajte viac než tri dni, inak by vám mohli začať plesnieť.

Vykrajovačku perníkového mužíčka nájdete v Tescu alebo v Pepco
Tipy a triky:
  • Minulý rok som vykrajovačku perníkového mužíčka nájsť nevedela, ale tento rok sa mi to podarilo. Takéto vykrajovačky majú napríklad v Tescu alebo v Pepco-vi.
  • Možno ste si všimli, že moje cesto pripravujem v inom mixéri, aké bežne doma používame. Ide totiž o Thermomix – mixér, ktorý šľahá, hnetie, mixuje, seká, miesi a okrem iného aj varí, zohrieva a pod. Ak by vás zaujal, tak môžem urobiť recenziu aj práve naňho.


Po týchto perníkoch sa chystám aj na Pardubické perníky, na ktoré som veľmi zvedavá, tak ak sa podaria, recept bude čoskoro aj na blogu.

Ak sa vám článok páčil, chcete vždy vedieť o nových článkoch alebo ma chcete podporiť:

Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.