Recepty: Zeleninové kelové čipsy

V poslednej dobe som úplne prepadla jedlám/potravinám, ktoré sa u nás ešte len začínajú používať. Pohánka, proso, kukuričná strúhanka, špenátové smoothie, mandľové mlieko.., no a dnes som sa rozhodla upiecť si vlastné kelové čipsy .. a ako to dopadlo? :)

Umyté a vysušené kelové listy som v miske zmiešala s olivovým olejom, himalájskou soľou, korením, oregánom, bazalkou .. koreniny môžeme použiť podľa chuti :) Pozor si treba dať samozrejme na soľ a zbytočne to s ňou neprehánať. 


Z kelových listov som strednú časť vyrezala, pretože by mohla byť horká, ale ktovie možno by bola upečená celkom chutná, vyskúšam nabudúce.



Moja prvá dávka kelových listov sa piekla 20 minút na 275°C (takto to povedali na youtube).. samozrejme som sa popri tom hrala Candy Crush, pozerala Hru o tróny ( pozerali ste aj vy, čo na to hovoríte? ), kel som nesledovala, no a nedopadlo to najlepšie ...  stačí sa pozrieť na fotku nižšie :P 

trošku sa pripiekol, trošku ..:P

Pri druhej dávke som bola už oveľa, oveľa opatrnejšia. Teplotu som znížila na 200°C a pri pravidelnom sledovaní rúry som kel piekla asi 15 minút. Táto dávka sa už naozaj vydarila. Lístky boli chrumkavé, a aj napriek trochu tmavšej hnedej farbe boli veľmi chutné, trochu pripečené byť asi musia.




Mne osobne tieto kelové čipsy chutili veľmi. Je to nezvyčajná chuť, ale pri správnom dochutení koreninami, mi dokonca chutili viac ako zemiakové čipsy. Odporúčam ich vyskúšať každému, kto má potrebu niečo chrúmať alebo si chce dať len nejaký rýchly snack. Treba ich zjesť hneď po upečení, pretože mne chvíľu postáli a nepekne zmäkli.


A ako vy a zeleninové čipsy ? Ak máte nejaké nápady, recepty, tak mi ich prosím napíšte do komentárov. Ja sa týchto zdravých pochúťok asi tak skoro neprejem :))


 Ešte na záver "zdravé okienko" : Kel je veľmi zdravá zelenina, nazývaná aj superpotravina. Je bohatý na vlákninu, vitamín C, vitamíny skupiny B, E, K. Obsahuje kyselinu listovú, vápnik, selén, fosfor atď. Pozitívne pôsobí pri znižovaní cholesterolu, pri zvyšovaní imunity organizmu a pri hojení kožných problémov..
Dobrú chuť :) 

2 komentáre:

  1. ja si tekvicu nakrajam na koliečka osolim a pražim na oleji a nepotrebujem ani zemiaky nič k mäsu ako stvorena:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. wow, tak o takom som nepočula, ale vyzerajú celkom dobre! normálne ich vyskúšam, keď prídem domov! :).

    Kejmy ♥.

    OdpovedaťOdstrániť

Používa službu Blogger.